Restauracja to nie tylko jedzenie - to również klimat miejsca. Klimat, który zbudowaliśmy w lokalu musieliśmy pokazać klientom, którzy nie mogli do niego wejść.
Duża konkurencja
Mimo trudnej sytuacji związanej z Covid-19 licząca ponad 70 tys. firm branża gastronomiczna w trakcie lockdown'u Polsce cały czas rosła.
Mix wielu stylistyk
Wizja klienta zakładała połączenie w identyfikacji wizualnej wielu elementów modern i vintage, promujących tradycyjne włoskie danie.
Krótki termin
Ustalony termin otwarcia nowego lokalu na gastronomicznej mapie poznania. 45 dni na realizacje całości. Czas start!
Projekt logo
#logo jako neon, #nowoczesny, #minimalistyczny, #z pokazaniem focacci i szprycerów, #wersja podstawowa #sam sygnet #wersja pionowa i pozioma
Po przeanalizowaniu stworzonego na pierwszym spotkaniu z klientem briefu do „Niezłej Focci” wiedzieliśmy jedno. Projekt logo będzie wyzwaniem polegającym na połączeniu wielu – często stojących do siebie w opozycji – metod projektowania.
Z jednej strony mieliśmy obrać minimalistyczną formę, z drugiej ilustracyjnie przedstawić nie jedną, a dwie specjalności restauracji: focaccie – tradycyjne włoskie danie NIE BĘDĄCE pizzą, a także szprycer – czyli drinki na bazie białego wina.
Dodatkowo, jedną z głównych wymogów klienta była możliwość stworzenia z logotypu neonu, dlatego mimo ilustracyjnej formy nie mogliśmy stosować zróżnicowanych grubości linii, przejść tonalnych czy zbyt wielu kolorów. Konkretne miejsca umieszczenia logotypu w formie neonu były już ustalone, posiadały jednak zupełnie różne proporcje co oznaczało, że znak musi posiadać kilka alternatywnych wersji z których każda od razu musi kojarzyć się z marką.
Jeśli jeszcze sam sygnet udałoby się wykorzystać w formie powtarzalnego w wzoru na fartuchy, opakowania i inne punkty styku marki z klientem – byłoby świetnie.
Pu ustaleniu i analizie tych prostych założeń i przeprowadzeniu obfitującego w kawę procesu twórczego stworzyliśmy znak, który spełnił wszystkie wymogi.