Utworzenie z dobrej identikacji jeszcze lepszej identyfikacji wizualnej
Krótki termin realizacji
Agencja marketingowa MediateQa w momencie podjęcia decyzji o odświeżeniu wizerunku obchodziła swoje dziesiąte urodziny. Rebranding zakładał stworzenie zupełnie nowego, minimalistycznego sygnetu, ujednolicenie aspektów wizualnych – kolorystycznych, kompozycyjnych i typograficznych – w ramach nowego brandbooka, oraz stworzenie dopasowanej do nowego wizerunku, a także aktualnych standardów i trendów strony internetowej.
JAK TO ZROBILIŚMY?
1) Logotyp oparty na kształcie i przeznaczeniu produktu.
Agencja marketingowa MediateQa to przede wszystkim wysokiej jakości wysokiej jakości „spece od pióra”, którzy w zakresie wewnętrznej komunikacji firm (firmowe czasopisma, newslettery itp.) nie mają sobie równych. Praca nad komunikacją pracowników opiera się przede wszystkim na transparentności i przejrzystości przekazu. Biorąc pod uwagę charakter oraz główny obszar działalności tej wesołej kompanii szybko stwierdziliśmy, że sposobem na udany rebranding jest stworzenie prostych, ale atrakcyjnych układach typograficznych – równie czytelnych co tworzone przez nich publikacje. Biorąc „na warsztat” logo i identyfikację graficzną firmy, wiedzieliśmy, że nie mogliśmy tworzyć czegoś niezgodnego z jej dotychczasowym duchem. W tym celu skupiliśmy się na lifcie fontu w logotypie (ten sam font użyty został na całej stronie) oraz dodaniu do niego sygnetu, który składając się z najważniejszych liter nazwy – M oraz Q – precyzyjnie oddaje misję marki. Matematycznie „wykreślony” sygnet pozwala podkreślić skrupulatność i transparentność działania.
Proces:
Kontur koła o grubości 0.1 średnicy
Linie pod kątem 45 stopni tworzące z zachowań grubości tworzące litery M oraz Q
Gotowe!
Prostota, minimalizm i kreatywne podejście do użycia technicznych, matematycznych rozwiązań sprawiło, że na podstawie procesu projektowego w prosty sposób utworzyliśmy animację logotypu do wykorzystania w materiałach video oraz prezentacjach multimedialnych.
2) Akcydensy w duchu marki.
MediateQa to agencja marketingowa działająca od dawna, której marka jest rozpoznawalna. W całości działań postanowiliśmy zachować główne wizualne wyróżniki – nowoczesny wygląd oraz głęboki fioletowy kolor. Według psychologii kolorów fiolet pobudza w mózgu część odpowiadającą za rozwiązywanie problemów, kreatywność i wyobraźnię. To cechy które agencja marketingowa musi posiadać, by tworzyć ukazujące się w równych odstępach wydawnictwa, ułatwiające komunikacje zarówno na linii firma-pracownik jak i marka-klient.
Kolor ten jest dominujący w całej identyfikacji.
3. Odświeżenie wizerunku w sieci poprzez nowy efektowny, responsywny landing page.
MediateQę i Indivisual łączy duży sentyment do druku, jednak najważniejszym punktem rebrandingu było stworzenie medium internetowego – atrakcyjnego, responsywnego landing page’a. Był to również element w którym kształtowaliśmy wizerunek marki od początku. Poprzednia strona, pamiętająca początku MediateQi nie była atrakcyjna zarówno pod względem technologicznym jak i wizualnym. Brak responsywności i duże odstępstwa od przyjętego key visuala sprawiły, że ten element projektowany był od podstaw. Kwestie wizualne były jednak tylko częścią zmian, ponieważ przechodząc na system WordPress strona MediateQi otrzymała:
Responsywny układ pozwalający na zapoznanie się z treścią strony w wygodny sposób na każdym urządzeniu.
Blog firmowy na którym agencja zajmująca się komunikacją i content marketingiem nareszcie mogła się podzielić swoim dziesięcioletnim doświadczeniem w prosty sposób.
Portfolio publikacji umożliwiające klientom zapoznania się z bogatym portfolio publikacji drukowanych MediateQi
Newsletter i formularz kontaktowy ułatwiający komunikację z nowymi klientami.
Więcej materiałów dotyczących naszej współpracy z MEDIATEQĄ: