fbpx
0%

Spot reklamowy w promocji wydarzeń - o czym warto pamiętać, gdzie i jak publikować - skuteczne know how


0 %

specjalistów od marketingu potwierdza pozytywny wpływ video na wzrost sprzedaży

Dlaczego spot promocyjny to "must have"?


To proste. Żadna obecnie dostępna forma reklamy internetowej nie jest w stanie wpływać na takie wiele zmysłów i przekazywać tak wiele informacji w równie krótkim czasie co video. Mając do dyspozycji obraz, ruch, słowo (mówione jak i pisane), dźwięk oraz muzykę w filmie czy animacji reklamowej, w ciągu kilku sekund jesteśmy w stanie stworzyć rozbudowany, angażujący i wzbudzający emocje storytelling. W świecie wideo produktowego poprzez odpowiednie oświetlenie, scenografię i późniejszy montaż pokazujemy nie tylko wygląd ale i charakter produktu. Ten drugi element ma jeszcze większe znaczenie w przypadku spotów tworzonych na potrzeby eventów – koncertów, festiwali, spektakli. Co zrobić by pokazać go w filmie i zachęcić do wzięcia udziału w wydarzeniu?

1. Określ "komu?" i "co?" chcesz przekazać za pośrednictwem spotu reklamowego​


Określenie misji i grupy docelowej do której chcemy trafić to podstawa każdej strategii marketingowej, również tej opartej o treści video. Odpowiedzi na te  dwa podstawowe pytania determinują szereg decyzji na etapie scenariusza nagrania, montażu, postprodukcji i dystrybucji spotu. Jeżeli nad odpowiedziami zaczniesz zastanawiać się dopiero ustawiając kampanie płatną na Facebook’u, Instagramie, TikToku czy YouTube’ie, to najprawdopodobniej w dużej mierze przepalisz jej budżet. 

2. Pamiętaj, że lepiej pozostawić niedosyt


Jeżeli zobaczysz swój zmontowany spot i stwierdzisz „fajnie, ale moglibyśmy dodać jeszcze…”, przypomnij sobie parę ważnych aspektów. Po pierwsze, nikt nie lubi filmowych trailerów zdradzających całą fabułę. Podobnie jest ze spotem promocyjnym, którego zadaniem jest pokazanie wycinka korzyści jakie płyną z wzięcia udziału. Ponownie – im lepiej dopasujemy tę korzyść i sposób jej przedstawienia do grupy docelowej, tym lepsza będzie jej reakcja. Musimy jednak pamiętać, by nie wymieniać całości, ponieważ zwyczajnie zmęczymy i znudzimy odbiorcę. Drugą kwestią jest element pozytywnego zaskoczenia już na wydarzeniu, co ma duże znaczenie, jeżeli nastawiamy się na powracającego widza/uczestnika. Trzeci powód dla którego spot promocyjny nie powinien być zbyt obszerny jest czas trwania. Pamiętajmy, że nie ważne jak atrakcyjny nie był nasz materiał trafia on do odbiorcy jako reklama, a nikt nie lubi przydługich reklam. 

3. Poszukaj odpowiedniego miejsca dla swojego spotu


Nic nie stoi na przeszkodzie by Twój spot reklamowy znalazł się na każdym serwisie społecznościowy. Jeśli jednak poświęcisz odpowiednio dużo uwagi dokładnemu określeniu grupy docelowej, to szybko dojdziesz do wniosku, że nie wszędzie pasuje i nie wszędzie jest potrzebny. Przykład – jeżeli Twoje wydarzenie to poważna konferencja branżowa, to zdecydowanie warto skorzystać z poziomego formatu video (16:9), a działania kierować na Facebooka lub LinkedIna. Jeżeli na Twoje wydarzenie grupa docelowa chętnie zaprosi osobę trzecią skup się na tym by udostępnienie spotu było jak najłatwiejsze – w tym wypadku doskonałą opcją będzie wertykalny format TikToka. 

4. Udostępnij materiał we właściwy sposób


Kiedy już wybierzesz platformy na których chcesz publikować materiał, upewnij się że robisz to we właściwy sposób. Absolutną podstawą jest wybranie spośród kadrów filmu lub upload odpowiedniej miniatury, która wyświetlana będzie w formie statycznego obrazu. Zachęci ona do odtworzenia filmu gdy ten nie będzie odtwarzać się od razu po wyświetleniu na ekranie (w listach polecanych itd.). Pamiętajmy o tym by zamiast nazwy „spot wersja 3a.mp3” materiał posiadał w serwisie odpowiedni tytuł nawiązujący do wydarzenia oraz jego opis. Jeżeli w spocie występują wypowiedzi koniecznie dodajmy napisy. W filamch poziomych najlepszą opcją będzie stworzenie  pliku .srt z napisami. W formacie pionowym napisy można dodać na etapie montażu lub korzystając z generatora napisów (przeczytaj wpis: Jak dodać napisy do rolek na Instagramie, Facebooku lub YT Shorts). Zawsze pamiętaj o dodaniu tagów, lokalizacji i innych elementów informacyjnych. Im więcej informacji podasz, tym lepiej Twój film potraktują algorytmy serwisów społecznościowych.

5. CTA


Krótkie, zwięzłe i jasne wezwanie do działania. Jeżeli masz możliwość dodania go w formie klikalnego klawisza – zrób to koniecznie. Jeżeli w danym medium nie ma opcji umieszczenia takiego elementu zadbaj by wystąpił on bezpośrednio w spocie. Jeżeli uważasz, że ludzie nie są na tyle leniwi i sami znajdą sobie dodatkowe informacje – mylisz się. Co więcej, ludzie są na tyle leniwi, że według wielu badań CTA zapowiadające konieczność wykonania dodatkowej pracy lub podjęcia dodatkowego wyboru zmniejsza jego skuteczność. Lepiej jest napisać „odbierz darmowy e-book” niż „zapisz się do newslettera i odbierz darmowy e-book”. Z wydarzeniami jest identycznie.

SPOT PROMOCYJNY, ważny element promocji


Kierując się tymi pięcioma podstawowymi zasadami na drodze od koncepcji do publikacji z pewnością osiągniesz lepsze wyniki. Dobry spot promocyjny to niesamowicie skuteczny element promocji wydarzeń takich jak koncerty, festiwale, webinary, szkolenia czy targi, występujący głównie w górze lejka sprzedażowego. Pamiętaj jednak, że nie stanowi on całej drogi od informacji do podjęcia decyzji o wzięciu udziału. Zadbaj o stworzenie stron wydarzeń w serwisach takich jak Facebook. Przypominaj o nich na swoich profilach w social mediach. Pokazuj proces przygotowań w relacjach. Jeżeli sprzedajesz bilety na swojej stronie twórz listy mailing’owe na które w przyszłości wyślesz zaproszenia na następne eventy. Wchodź w interakcję z osobami zainteresowanymi zarówno przed, jak i po wydarzeniu. Pamiętaj, że jakiekolwiek działania promocyjne nie są sprintem, a maratonem. Jeżeli szukasz pomocy w promocji swojego eventu – napisz do nas! 

NASZE REALIZACJE VIDEO


Łódzki Teatr Tańca spot drogi do miłości

Portfolio Video

Spot „Drogi Do Miłości” Łódzki Teatr Tańca

Spot video spektaklu "Drogi do miłości" Łódzki Teatr Tańca KLIENT: Światła, Storytelling, dźwięk, muzyka, kompozycja, ruch Wszystkie te elementy są ważne zarówno w filmie jak w balecie. Ani jedno, ani drugie nie może się bez nich obyć. Zgodność tak wielu punktów na checklist’ach „dobrego spektaklu” oraz „dobrego video” sprawiła, że ...

Marketing 360 dla Trainport

Animacja i kreacje reklamowe aplikacji mobilnej Trainport Dock

Reklama na YouTube aplikacji mobilnej „Trainport Dock” KLIENT: ZAKRES: Spot reklamowy Post karuzelowy Sklep Play ADS Apple store ADS W ramach kampanii reklamowej kompleksowego narzędzia treningowego Inercise stworzyliśmy oprawę graficzną dedykowanej dla urządzenia Inercise. Spot przedstawia najważniejsze elementy aplikacji takie jak atlas ćwiczeń, plany treningowe czy blog. Całość przedstawiona w ...

Portfolio Social Media

Kampania społeczna „Podaruj Innym Czas”

kampania społeczna "podaruj innym czas" KLIENT: ZAKRES: Obsługa Social media Kampania sponsorowna Copywriting Spot reklamowy Wywiad Posty animowane REELS hasło reklamowe CELE: Poprawa świadomości  znaczenia transplantacji  Wielokanałowa kampania reklamowa > 0 tys. Wyświetleń materiałów promocyjnych na YouTube > 0 tys. Wyświetleń materiałów promocyjnych na Facebook’u WYZWANIE: Poruszenie trudnego tematu społecznego ...

Portfolio Video

Video zapowiedź koncertu Krzemiński Reunion Project 2023

Video zapowiedź koncertu zespołu Krzemiński Reunion Project 2023 KLIENT: Video zapowiedź to coś więcej niż komunikat Rosnąca rola video marketingu sprawia, że zaproszenie nagrane przez mainstream’owego artystę przemawia do nas bardziej niż suchy tekst. Co jednak gdy chcemy przekonać do udziału w bardziej kameralnym wydarzeniu? Wtedy twarz mówiąca o dacie ...

Portfolio Video

Zapowiedź koncertu „Latorre Krzemiński Skolik Trio”

zapowiedź koncertu zespołu LATORRE KRZEMIŃSKI SKOLIK TRIO KLIENT: CELE: Pokazanie vibe’u, energii i emocji towarzyszących koncertowi Przyciągnięcie nowej, niezdecydowanej widowni Wielokanałowa kampania promocyjna, także w regionalnych programach telewizyjnych WYZWANIE: Brak możliwości wcześniejszego sprawdzenia lokacji nagrania Napięte grafiki członków zespołu Brak scenariusza i duża rola improwizacji w koncercie jazzowym Zapowiedż koncertu ...

Portfolio Video

Spot promujący spektakl „Wiosenna Podróż” zespołu 5 Tanz Dimension Company

Spot promocyjny spektaklu „Wiosenna podróż” KLIENT: Nasza agencja od początku specjalizuje się w krótkich formach video na potrzeby promocji wydarzeń kulturalnych. Realizowaliśmy spoty promocyjne zarówno dla kameralnych koncertów jazzowych, festiwali muzycznych o zasięgu międzynarodowym. Spot promocyjny spektaklu Romana Komassy i zespół 5 Tanz Dimension Company był dla nas okazją do zmierzenia ...

Dolina Rolnicza 4.0 Explainer Video

Portfolio Video

Dolina Rolnicza 4.0 – Explainer Video do projektu Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego

ANIMACJA TYPU EXPLAINER VIDEO DO PROJEKTU „DOLINA ROLNICZA 4.0” PODLASKIEGO URZĘDU MARSZAŁKOWKSIEGO Zakres opracowania projektu 0 s. Explainer Video 0 s. Spot reklamowy 0 wersje językowe

Play Cover Track Title
Track Authors