Strona internetowa organizatora wycieczek i spacerów po Łodzi - podróże na miare


Strona internetowa jako wizytówka, czy może kompletne narzędzie do pozyskiwania klientów?


Podróż na miarę to stowarzyszenie prowadzone przez Mateusza i Weronikę – dwójkę pasjonatów podróży i wielkich miłośników Łodzi. Mateusz, jako licencjonowany przewodnik oprowadza po Łodzi w przygotowywanych przez siebie spacerach po mieście. Jako podróżnicy i logistycy z ogromnym doświadczeniem wspólnie organizują wyjazdy dla grup zorganizowanych w najdalsze zakątki świata, wycieczki szkolne do najpiękniejszych miast w Polsce, a także wyjazdy dedykowane kibicom na mecze i inne wydarzenia sportowe. 

Początkowo strona internetowa stworzona samodzielnie w WordPress, miała być wyłącznie „ulepszona pod kątem wizualnym”, naprawiona pod kątem responsywności i zaktualizowana o bieżącą ofertę. Miała stanowić tylko wizytówkę, ponieważ jak początkowo stwierdził sam Mateusz „nasze usługi nie sprzedają się za pośrednictwem strony”.  Gdy otrzymaliśmy materiały, które miały się na niej pojawić, szybko stwierdziliśmy, że przy odpowiednim rozszerzeniu tych działań, strona stowarzyszenia „Podróż na miarę” może być czymś więcej – kompletnym narzędziem marketingowo-sprzedażowym. Takim, które pozwoli utrzymać kontakt z powracającymi klientami równie dobrze co social media, przyciągnie nowych klientów, skróci i ułatwi proces zakupowy.

Co musieliśmy zrobić, aby tak się stało? Zapraszamy do przeczytania naszego case study. 

wydajnośc wg.
PageSpeed Insights
0 %
strona internetowa podroz na miarę desktop
Ocena optymaliacji SEO wg.
PageSpeed Insights
0 %

PIERWOTNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU STRONY INTERNETOWEJ "PODRÓŻE NA MIARĘ"


Naprawa pod kątem responsywności

Brak odpowiedniego "łamania" stron internetowych pod wyświetlanie na urządzeniach mobilnych to nadal częsty problem, zwłaszcza na stronach małych firm. To też niejednokrotnie największy "killer" aktywności i konwersji stron. Znaczna większość klientów B2C przegląda treści w sieci właśnie za pośrednictwem telefonu. Jeżeli strona nie jest dostosowana do ich urządzeń - szybko opuszczają ją na zawsze.

Strona internetowa responsywność - podróż na miarę

Dostosowanie layout'u do identyfikacji wizualnej

Stowarzyszenie miało opracowaną identyfikację wizualną - kolorystykę, ciekawy logotyp i typografię. Pierwotna wersja strony starała się do niej nawiązać, jednak aby treści były spójne trzeba było czegoś więcej. W ramach współpracy stworzylismy ponad 60 ikon, piktogramów i ilustracji - od przedstawień miejsc, które odwiedzić można w trakcie spaceru z przewodnikiem, po całe trasy przedstawione na interaktywnych mapach.

Aktualizacja treści

Aktualizacja oferty była działaniem dwuetapowym. Pierwszym krokiem było uporządkowanie istniejącej oferty, wykorzystywanych nazw i ułożenie je w sposób będący przystępnym nawet dla osoby, która pierwszy raz ma z nią do czynienia - to ważny punkt. Jako twórcy ofert właściciele firm doskonale znają całość, przez co często nieświadomie stosują skróty myślowe, zamiennie używają zwrotów dotyczących konkretnych elementów itp. zapominając, że każdy nowy klient na początku jest "zielony". Uporządkowanie, przemyślenie, korekta i redakcja treści pozwoliła na zmniejszenie "progu wejścia", co jest czynnikiem decydującym. Klienci lubią mieć jasność, natomiast bardzo nie lubią się domyślać, dopytywać, czekać na odpowiedź konsultantów.

CO "DOŁOŻYLIŚMY"?


Skrócenie procesu zakupowego - kompletny system rezerwacji i dostosowywania zamawianych spacerów

Kompletne przeredagowanie ofert wycieczek i spacerów pozwoliło spojrzeć na nie w nowy sposób. Każda oferta została wzbogacona nie tylko o zdjęcia, ale o elementy graficzne - interaktywną mapę spaceru, pozwalająca już na etapie zapoznawania się z ofertą zobaczyć krótki opis odwiedzanych miejsc. Każda oferta dostała swój dedykowany formularz, zawierający informacje, o których w mailowym zapytaniu klient mógłby zapomnieć. Powiadomienia mail'owe dotyczące zapytań są jasno opisane i umożliwiają wstępną wycenę zaraz po otrzymaniu zapytania.

Widok formularza - Wycieczki szkolna do Łodzi
Widok formularza - Wycieczki szkolna do Łodzi
Widok formularza - Wycieczka rowerowa (opcjonalny wynajem sprzętu)
Widok formularza - Wycieczka rowerowa (opcjonalny wynajem sprzętu)

Niestandardowe, lecz proste w obsłudze rozwiązania interfejsu

Chcielibyśmy by w naszym projekcie doświadczanie podróży zaczynało się już na etapie wyboru oferty, niezależnie czy jest to wycieczka szkolna, weekendowy spacer po Łodzi, czy też wymarzona podróż na drugi koniec globu. Dlatego, tam gdzie było to możliwe (głównie w widokach desktopowych) wprowadziliśmy interaktywne mapy, graficzne plany spacerów oraz pinezki wbijane w wielką mapę świata.

Mapa kierunków międzynarodowych dla grup zorganizowanych
Mapa kierunków wycieczek szkolnych
Plan trasy spaceru po Łodzi

Spójną z dotychczasowymi działaniami marketingowymi strategię rozwoju SEO

Mateusz i Weronika aktywnie prowadzą swoje social media. Ich posty często są długie, opisują wyjazdy i przygody, opowiadają o zakątkach Łodzi. Przy dużej łatwości, jaką posiadają by w sposób lekki dla odbiorcy przekazywać długimi tekstami informacje, blog, który wzmacniałby SEO, a przy okazji naturalnie wynikał z efektów pracy do tej pory obecnych tylko na kontach Facebook i Instagram był pomysłem skutecznym i nie wymagającym wielu dodatkowych wysiłków.

Grupy newsletter dedykowane do poszczególnych marketing person

Pracując nad ofertą wyróżniliśmy cztery marketing persony - osoby zainteresowane Łodzią ew. spacerem z przewodnikiem, osoby zainteresowane podróżami zagranicznymi, nauczycieli i wychowawców szukających ciekawych wycieczek dla swoich klas, a także kibiców, którzy chętnie grupą wybrali by się na wymarzone "El Clasico". Na tej podstawie stworzyliśmy dla każdej z grup osobne newslettery - zachęta by zapisać się na dany newsletter pojawia się po odwiedzeniu konkretnych podstron serwisu.

Społeczny dowód słuszności - sprzężone z wizytówką Google opinie klientów

Co osiągnęliśmy?


wydajnośc wg.
PageSpeed Insights
0 %
Ocena optymaliacji SEO wg.
PageSpeed Insights
0 %
użytkowników
miesięcznie
> 0
Ocena optymaliacji SEO wg. PageSpeed Insights
0 %
Ocena wydajności strony wd. PageSpeed Insights
0 %
Unikatowych użytkowników witryny każdego miesiąca
> 0

Ponad 200 osób dołączonych do newslettera w ciągu pierwszych 3 miesięcy

Nawet 15 zapytań ofertowych miesięcznie bez kampanii sponsorowanych

5 kluczowych dla klienta fraz kluczowych wypozycjonowanych na pierwszą stronę Google w wyniku dalszych działań

Mateusz Anielak - Podróż na miarę


Mateusz Anielak - Podróż na miarę


"Moje początkowe zmagania ze stroną na WordPressie szły długo, a ich efekty nie były takie jak sobie je wyobrażałem. Kiedy usłyszałem od Bartka o jego wizji strony w pierwszej chwili pomyślałem "Nieee, tego się nie da tak zrobić". Pomyliłem się. Bartek wziął na warsztat wszystko od podstaw, patrzył okiem klienta na ofertę i doskonale diagnozował jej mankamenty. Po poprawkach wszystko, mimo sporego rozstrzału, zaczęło układać się gładko jak puzle, a oprawa graficzna całości przeszła nasze oczekiwania.

strona internetowa nie sprzedaje? Skontaktuj się z nami


EMAIL

biuro@indivisual.com.pl

TELEFON

+48 882 111 678

KREATOR BRIEFU

Stwórz kompletne zapytanie, bez obaw że pominiesz jakiś ważny element.

Indivisual Agencja Reklamowa al. Piłsudskiego 133D, Łódź biuro@indivisual.com.pl NIP 7272852614

Follow the eye, and all eyes will follow you…

Edukacja

Konsultacje Biznes start

Szkolenia

Popularne na blogu

Edit Template
Play Cover Track Title
Track Authors