Podróż na miarę to stowarzyszenie prowadzone przez Mateusza i Weronikę – dwójkę pasjonatów podróży i wielkich miłośników Łodzi. Mateusz, jako licencjonowany przewodnik oprowadza po Łodzi w przygotowywanych przez siebie spacerach po mieście. Jako podróżnicy i logistycy z ogromnym doświadczeniem wspólnie organizują wyjazdy dla grup zorganizowanych w najdalsze zakątki świata, wycieczki szkolne do najpiękniejszych miast w Polsce, a także wyjazdy dedykowane kibicom na mecze i inne wydarzenia sportowe.
Początkowo strona internetowa stworzona samodzielnie w WordPress, miała być wyłącznie „ulepszona pod kątem wizualnym”, naprawiona pod kątem responsywności i zaktualizowana o bieżącą ofertę. Miała stanowić tylko wizytówkę, ponieważ jak początkowo stwierdził sam Mateusz „nasze usługi nie sprzedają się za pośrednictwem strony”. Gdy otrzymaliśmy materiały, które miały się na niej pojawić, szybko stwierdziliśmy, że przy odpowiednim rozszerzeniu tych działań, strona stowarzyszenia „Podróż na miarę” może być czymś więcej – kompletnym narzędziem marketingowo-sprzedażowym. Takim, które pozwoli utrzymać kontakt z powracającymi klientami równie dobrze co social media, przyciągnie nowych klientów, skróci i ułatwi proces zakupowy.
Co musieliśmy zrobić, aby tak się stało? Zapraszamy do przeczytania naszego case study.
Brak odpowiedniego "łamania" stron internetowych pod wyświetlanie na urządzeniach mobilnych to nadal częsty problem, zwłaszcza na stronach małych firm. To też niejednokrotnie największy "killer" aktywności i konwersji stron. Znaczna większość klientów B2C przegląda treści w sieci właśnie za pośrednictwem telefonu. Jeżeli strona nie jest dostosowana do ich urządzeń - szybko opuszczają ją na zawsze.
Stowarzyszenie miało opracowaną identyfikację wizualną - kolorystykę, ciekawy logotyp i typografię. Pierwotna wersja strony starała się do niej nawiązać, jednak aby treści były spójne trzeba było czegoś więcej. W ramach współpracy stworzylismy ponad 60 ikon, piktogramów i ilustracji - od przedstawień miejsc, które odwiedzić można w trakcie spaceru z przewodnikiem, po całe trasy przedstawione na interaktywnych mapach.
Aktualizacja oferty była działaniem dwuetapowym. Pierwszym krokiem było uporządkowanie istniejącej oferty, wykorzystywanych nazw i ułożenie je w sposób będący przystępnym nawet dla osoby, która pierwszy raz ma z nią do czynienia - to ważny punkt. Jako twórcy ofert właściciele firm doskonale znają całość, przez co często nieświadomie stosują skróty myślowe, zamiennie używają zwrotów dotyczących konkretnych elementów itp. zapominając, że każdy nowy klient na początku jest "zielony". Uporządkowanie, przemyślenie, korekta i redakcja treści pozwoliła na zmniejszenie "progu wejścia", co jest czynnikiem decydującym. Klienci lubią mieć jasność, natomiast bardzo nie lubią się domyślać, dopytywać, czekać na odpowiedź konsultantów.
Kompletne przeredagowanie ofert wycieczek i spacerów pozwoliło spojrzeć na nie w nowy sposób. Każda oferta została wzbogacona nie tylko o zdjęcia, ale o elementy graficzne - interaktywną mapę spaceru, pozwalająca już na etapie zapoznawania się z ofertą zobaczyć krótki opis odwiedzanych miejsc. Każda oferta dostała swój dedykowany formularz, zawierający informacje, o których w mailowym zapytaniu klient mógłby zapomnieć. Powiadomienia mail'owe dotyczące zapytań są jasno opisane i umożliwiają wstępną wycenę zaraz po otrzymaniu zapytania.
Chcielibyśmy by w naszym projekcie doświadczanie podróży zaczynało się już na etapie wyboru oferty, niezależnie czy jest to wycieczka szkolna, weekendowy spacer po Łodzi, czy też wymarzona podróż na drugi koniec globu. Dlatego, tam gdzie było to możliwe (głównie w widokach desktopowych) wprowadziliśmy interaktywne mapy, graficzne plany spacerów oraz pinezki wbijane w wielką mapę świata.
Mateusz i Weronika aktywnie prowadzą swoje social media. Ich posty często są długie, opisują wyjazdy i przygody, opowiadają o zakątkach Łodzi. Przy dużej łatwości, jaką posiadają by w sposób lekki dla odbiorcy przekazywać długimi tekstami informacje, blog, który wzmacniałby SEO, a przy okazji naturalnie wynikał z efektów pracy do tej pory obecnych tylko na kontach Facebook i Instagram był pomysłem skutecznym i nie wymagającym wielu dodatkowych wysiłków.
Pracując nad ofertą wyróżniliśmy cztery marketing persony - osoby zainteresowane Łodzią ew. spacerem z przewodnikiem, osoby zainteresowane podróżami zagranicznymi, nauczycieli i wychowawców szukających ciekawych wycieczek dla swoich klas, a także kibiców, którzy chętnie grupą wybrali by się na wymarzone "El Clasico". Na tej podstawie stworzyliśmy dla każdej z grup osobne newslettery - zachęta by zapisać się na dany newsletter pojawia się po odwiedzeniu konkretnych podstron serwisu.
biuro@indivisual.com.pl
+48 882 111 678
Stwórz kompletne zapytanie, bez obaw że pominiesz jakiś ważny element.
Follow the eye, and all eyes will follow you…
Strategia
Konsultacje Biznes start
Szkolenia
© 2024 Indivisual. Wszystkie prawa zastrzeżone. | Polityka prywatności | Polityka coockies
Play | Cover | Release Label |
Track Title Track Authors |
Page | Buy | Delete |
---|